Jumbo kan hoppa, det är ett som är säkert

Shit vilket humör jhan va på idag asså! :D
Kom till stallet, sadla, tränsa. Ni vet, allt sånt. Satt upp utanför stallet & red ner till arenan. När jag travat fram & skulle galoppera låg jag på en volt vid staketet. INTE smart. Så fort vi kom mot staketet höjde han huvudet, frusta & öka farten. Jag jobbade vidare. Men tillslut fick han nog. Han stack iväg & flög över staketet. Shit, vilken vilja han har asså. Så jag korta upp stiglädren & så hoppade vi istället. Men då red jag vid ett annat ställe, där vi hoppade över en mur. Riktiga naturhinder, liksom. ;)
 
Och han ÄLSKADE det! Han hoppade som sjutton! Riktigt cool häst jag köpt, älskar honom! ♥
Han har verkligen viljan, så jag tror vi ska satsa på hoppning. Känns perfekt!
Tänkte att vi ska starta en liten Pay and jump, i Ridhuset, på kanske 50 cm. Han älskar ju det här!
 
Bjuder på två fina, hoppiga bilder från passet:
 
 
Asså, hans teknik!? Visste inte att Andisar kunde hoppa så bra, seriöst!? ;)
 

Sen kommer vi till Figgen, varför red jag en Andis på 174 cm & sen direkt efter hoppade jag upp på en ponny på 146 cm? Inte alls smart. Gämfört med Jumbo tar Figge lika stroa språng som en shettis... ;)

Iallafall, jag red Figge i Gröndal, hoppade lite terränghinder. Men bilderna från det vart sämst! :(
Så jag fotade lite "bakom" Gröndal, asså själva skogen. ↓ Så två bilder från det
 
 
Min älskade prins! ♥
Han va faktiskt ett spontanköp. Men han har bott hos mig & mina hästar jättelänge! Och jag är verkligen SJUKT glad att jag köpte honom. Mitt hjärta! Han & Bloody blev "bästa kompisar" DIREKT.
Dom har delat box ett tag, men sen inte. Sen igen nu. Så ja, Bloody behöver rätt mycket utrymme, så man får skifta mellan att han ska dela box & att han ska stå själv. Så yes! :)
 
Ska iväg & rida Cinta nu, hoppa lite i Gröndal, ska försöka satsa på bra bilder nu! :)
 

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback